📷 Valokuvauspalvelu: Oma hovikuvaaja

Ethän jätä visuaalista brändiäsi kökkökuvien varaan? Ota tueksesi taitava valokuvaaja.

Hovikuvauspalvelu
Vaikka tekisit kuinka hyvää duunia, on vaikea menestyä jos imago sakkaa. Kaikki se millä tuot itseäsi esiin, kertoo omaa kieltään tekemisesi tasosta. Miltä siis haluat näyttää yleisön, asiakkaan tai vaikkapa median silmissä? Luultavasti mahdollisimman hyvältä.

Oma luottokuvaaja on visuaalisen sisältöbrändisi tärkein lenkki. Hovikuvaajapalvelu herättää sisältöfiidisi eloon kaikkialla missä kuvia julkaisetkin.

PS: Hinta on muuten sama myös suuryrityksille. Meillä ei harrasteta naamakertoimia :) 


✉️ Tilaa hovikuvaaja tästä »



Kenelle Hovikuvauspalvelu sopii?

Palvelu itsessään sopii kaikille, mutta tyypillisin asiakas on:
  1. Henkilöyrittäjä, jonka toiminta perustuu vahvasti henkilöbrändiin. 
  2. Artisti tai Bändi, joka esiintyy (tai haluaisi esiintyä) työkseen.
  3. Sisältömarkkinointifirma tai sisältömarkkinointia tekevät yritys, joka tarvitsee ns. tykinruokaa somekanaviin.
Hinnoittelu on myös sen mukainen, eli homma pyörii edullisella kuukausibudjetilla ja kussakin sessiossa tuotetaan 20 valmista kuvaa, jotta sinulla jatkuvasti someen laadukasta julkaistavaa. 

Somekanavien ohella tämä paketti sopii hyvin myös esimerkiksi kotisivujen kokonaisvaltaiseen kuvittamiseen. Miksi? Koska uniikit valokuvat, oikeista ihmisistä ovat paljon vaikuttavampia kuin hajuttomat ja mauttomat kuvapankkikuvat. (Hyi!). Uniikkius vaikuttaa positiivisesti myös nettisivujen hakukoneoptimointiin.

Ennen kaikkea hovikuvaaja on kuitenkin salainen aseesi jatkuvan sisällöntuoton tueksi. Hyvien kuvien inspiroimana tekstiäkin on paljon helpompi tuottaa!
Valokuvaaja: Ville Nisunen

Somessa on oltava läsnä

Nykyisin ei enää riitä, että yritys, artisti tai bändi edustaa itseään livenä. Yritystenkin parhaat asiakkaat ovat fanien kaltaisia ja fanit vaativat huomiota myös somessa. He pettyvät, jos vuorovaikutus puuttuu.

Lisäksi:
  • Artisti tai bändi vaihdetaan yhä useammin toiseen myös täysin ulkomusiikillisin perustein.
  • Yrityksien kohdalla yleisin syy vaihtaa toimittajaa tai palveluntarjoajaa on huonosti toimiva vuorovaikutus.
Ajan henki on se, että yleisö viehättyy koko paketista. Jos se ei näytä ja tunnu hyvältä, eikä ole jatkuvasti läsnä, se ei koukuta. Huomiosta kilpailee jatkuvasti niin moni muukin taho. Laadukasta kuvaa jää katsomaan ja siihen liitettyä tekstiä lukemaan, etenkin jos siinä on jotakin erikoista. Suhruiset otokset sivuutetaan.

Visuaalisuus merkitsee päivä päivältä enemmän yleisöllesi, eikä pidä unohtaa, että somekanavia seuraavat herkeämättömästi myös mediat.

Tehokkain visuaalisen sisältömarkkinoinnin kanava on edelleen Instagram

Instagram on yhä kuumin visuaalinen somekanava. Hyvä IG-presenssi voi todistetusti olla tehokas väline työtilaisuuksian hankkimiseen. Se on täynnä ostovoimaisia milleniaaleja, eli y-sukupolven edustajia, jotka karsastavat kasvottomia brändejä ja rakastavat kaikkea mihin saa kosketuksen internetin kautta.

Tällä hetkellä erottautuminen edukseen tässä kyseisessä foorumissa on vielä jopa suhteellisen helppoa.

Pitää vain:
  1. panostaa kuvamateriaaliin enemmän kuin muut 
  2. postata tarpeeksi usein
  3. käyttää kanavaa monipuolisesti (storyt, IGTV jne..)
Pelkillä selfieillä, kännykkäkuvilla tai amatöörikuvaajien tuotoksilla on vaikea antaa itsestään kovin ammattimaista kuvaa.

Jos haluat, että sinut otetaan tosissaan, panostat myös visuaaliseen materiaaliin ja siihen että laadukkaita kuvia on tarpeeksi. Hyvä postaustahti esimerkiksi Instagramissa on 1 kuva joka toinen päivä. Niistä useimpien olisi hyvä olla ammattitasoa.

Kuvamateriaalille on käyttöä myös Facebookissa, Linkedinissä, omilla verkkosivuilla, mainoksissa jne.

Kuvia voi toki hyödyntää myös Facebookissa, Linkedinissä tai vaikka Pinterestissäkin. Usein varsinkin yrittäjien kanssa yhteistyö alkaa verkkosivuilla olevien kuvien uusimisesta. Yllättävän monet verkkosivut ovat täynnä hajuttomia ja mauttomia kuvapankkikuvia, vaikka uniikit kuvat saa meiltä varsin edulliseen hintaan.

Kuvista on iloa esimerkiksi:
  • kun suunnitellaan nettisivuja, julisteita, mainoksia
  • otetaan haltuun uusia some- ja muita profiileita
  • kun laitellaan tiedotteita medioille (pressikuvat)
  • kun alihankkijat, jälleenmyyjät, ohjelmatoimisto, levy-yhtiö tms. haluaa esitellä teitä verkkosivuillaan.
Jos omia kuvia ei ole, joudutaan usein improvisoimaan. Lehtijutut julkaistaan pahimmassa tapauksessa ilman valokuvia ja mainoksissa joudutaan käyttämään stokkikuvia tai omia räpellyksiä, jolloin sekä huomioarvo, että vaikuttavuus laskee minimiin.

Kunnon kuvapankillinen laadukasta valokuvamateriaalia on kullan arvoista valuuttaa ja tehokkain tapa vaalia imagoasi. Kukapa sitä haluaisi esiintyä missään epäedustavana.

Oma kuvapankki auttaa saamaan enemmän irti somekanavista

Hovikuvaajapalvelu sopii jokaiselle, joka haluaa enemmän irti somekanavistaan ja ajankohtaista kuvamateriaalia on-the-go. Ei enää pelkkiä selfieitä ja kavereiden räpsimiä epätarkkoja kuvia. Nyt voit näyttää yhtä hyvältä kuin oletkin.

Omasta kuvapankista voit ammentaa koska vain aitoa materiaalia, jolla erotut muista saman alan toimijoista, kaikkien käyttämistä pelkistä selfie-kuvista ja kaverien epäselvistä yrityksistä.

Valokuvaajasi on intohimoinen street- ja ulkokuvauksen virtuoosi 

Kaikilla käyttämillämme kuvaajilla on uskomaton taito ottaa juuri sellaisia kuvia, joita olet itsestäsi, brändistäsi tai bändistäsi aina halunnut. Nämä kuvat ovat juuri niitä fotoja, joiden vuoksi katsojan somevirta pysähtyy ja silmät nauliintuvat paikoilleen.

Paras lopputulos tulee kokemuksemme mukaan, kun lokaatio valitaan kuvaajan yhdessä ja yhteistyössä on jatkuvuutta. Tutun kuvaajan kanssa on helpompi heittäytyä ja homma toimii kerta kerralta paremmin. SAKON STUDION kautta saat kameran varteen alueesi parhaan kuvaajavelhon.

Tämän helpommaksi ei visuaalinen tarinankerronta voi muuttua

Haluamme tehdä tästä sinulle mahdollisimman helppoa. Toteutustapa on yksinkertainen eikä vaadi sinulta asiakkaana suuria suunnitelmia tai loputtomia palavereita.

Budjettikin on (vielä toistaiseksi) täysin erilainen kuin mitä ajattelet.

Yhteistyön lomassa neuvomme myös laajemmin somen ja kuvien käytössä, jotta pääset suoraan asian ytimeen. Tarvittaessa avaamme myös algoritmien syvintä sielunelämää. Näin saat varmasti uusista kuvistasi irti kaiken mahdollisen tehon valitsemassasi foorumissa.



Näin homma toimii toimii valokuvaajasi kanssa

Ennakkovalmisteluksi riittää avoin mieli ja hetki aikaa. This is all about you! Oheisella videolla PK-seudun hovikuvaajamme Vini kuvaa räp-artisti VähäE:tä.


Marssijärjestys:
  1. Otat yhteyttä ja sovitaan ensimmäinen kuvaussessio. 
  2. Hovikuvaajasi tulee sinne missä sinä olet ja valokuvia otetaan max. 2h ajan. Kuvat voivat olla sinusta, teistä, yrityksestä, bändistä, yksityiskohdista, fiiliksestä, toimintanne dokumentointia tai muuta vastaavaa.
  3. Sinä valitset session jälkeen parhaat kuvat kehitettäväksi ja kuvaaja toimittaa sinulle vähintään 20 valmista kuvaa täysillä käyttöoikeuksilla.
  4. Tilaat kuvia lisää kun sinulla on seuraavaksi tarvetta. Tämä kuvauskerta onkin sitten jo 100€ edullisempi kuin ensimmäinen sessio. Tämä on hintasi myös jatkossa, eikä kuvaaminen siten jää enää rahasta kiinni. Suosittelemme kuvauksille suhteellisen tiivistä tahtia, eli uusia kuvia kannattaa ottaa n. 1kk, 2kk tai 3kk välein, jos niillä on tarkoitus pitää somekanavat liekeissä.
Oma hovikuvaajasi saapuu luoksesi aina silloin kun häntä tarvitset. Jos tuttu kuvaaja ei jostain syystä ehdi tai pysty ottamaan hommaa vastaan, tarjoamme tilalle sijaisen ja looppi jatkuu. Kuvaajia on eri puolilla Suomea. Saat kokoajan uutta materiaalia julkaisuihin ja markkinointikone pyörii. Oma hovikuvaajasi pitää huolta myös siitä että kuvissa on sopivasti vaihtelua koko kuukauden tarpeisiin. 



Hovikuvaajapalvelua useilla eri paikkakunnilla 

Meillä on luottokuvaajia useilla eri paikkakunnilla ja liikkuvaakin kalustoa löytyy. Sijaintisi ei siis välttämättä ole este kunhan se on tiedossa ja se otetaan alusta asti homioon. Nopeiten kuvauskeikat on sovittavissa Turussa ja Vantaalla.

PS: Etsimme hovikuvaajapartneria Oulun korkeudelta. Tiedätkö sopivan?



Miksi 20 kuvaa / sessio? 

20 kuvaa riittää yhdeksi kuukaudeksi jos uutta kuvaa julkaistaan vaikkapa joka arkipäivä. Se on jo tahtina ihan hyvä ja jättää tilaa myös muille kuvapostauksille. Jokunen vapaapäiväkin somesta silloin tällöin tekee hyvää.

Algoritmitkin tykkäävät kun hommassa on vaihelevuutta.

Harventamalla väliä kuvat riittävät pidemmäksikin aikaa. On kuitenkin hyvä muistaa, että se mikä on poissa silmistä, on yleensä myös poissa mielestä. Myynnin, keikkojen tai kuunteluiden saamiseksi, on hyvä olla jatkuvasti seuraajien top of mindissa.

Tavallisesti harvempaa sykliä sovelletaan silloin kun kuvattavan somessa on muutenkin pöhinää ja visuaalinen sisältö ei pelkästään Hovikuvaajapalvelun varassa.

Toimi heti ja hyödynnä lanseerausvaiheen hintaetu

Nyt jos koskaan kannattaa aloittaa oman kuvapankin rakentaminen, palvelu on lanseerausvaiheessa ja hinta on sen mukainen ensimmäisille. Kaiken kaikkiaanhan palvelun hinta on jäätävän edullinen suhteessa kuvien määrään ja laatuun.

Joustavaa suunittelua

Tarpeen tullen voidaan myös pitää suunnittelupalaveri. Jos sinulla on jo olemassa keikka- tai markkinointikalenteri, niitä voidaan ehdottomasti hyödyntää ja suunnitella kuvat etukäteen vähentäen kaikkien stressiä. Suunnitteluajasta sovitaan tarvittaessa.



Hinta?

Oletko valmis jäätävän hyvään valokuvauspalveluun? Hyvä! Lähetä viestiä ja kerro samalla mikä on suurin haasteenne omien kuvienne suhteen tällä hetkellä :)