Esitteet, käyntikortit, levyn kannet ja muut julkaisugrafiikat yli 25-vuoden ammattitaidolla.
Ennen kuin meillä alettiin tekemään sisältöjä, teimme pitkään vallan pelkkää grafiikkaa. Sako on ensimmäiseltä koulutukseltaan julkaisugraafikko ja tehnyt todella monipuolisesti erilaisia graafisen alan toimeksiantoja, erityisesti printtiin.
Tämä alkaa olla nykypäivänä jo suhteellisen harvinaista digipalveluiden vallatessa alaa. Paperisten painotuotteiden parissa ollaan kuitenkin varsin eri tyyppisessä maailmassa, jossa suunnittelijan / taittajan on hyvä ymmärtää tiettyjä lainalaisuuksia ja tietää kuinka painotuotteet toimitetaan oikeassa väriprofiilissa jne.
Koska tunnemme painotalojen tekniset vaatimukset, osaamme tuottaa aineistot kerralla oikein. Se säästää asiakkailtamme sekä aikaa että rahaa. Lisäksi pystymme hyödyntämään pitkäaikaiset kontaktimme ja mainostoimistoalennukset eri painotaloissa asiakkaidemme hyväksi.
Esimerkki 1: Keikkajuliste
Tässä on yksi tyypillinen esimerkki tuottamastamme painomateriaalista. Painovalmiissa aineistossa näkyy myös leikkuumerkit ja se on toimitettu painoon painotalon toivomassa väriprofiilissa.
Meiltä tilataan paljon keikka- ja muita julisteita erilaisiin käyttötarkoituksiin. Eri koot ovat meille tuttuja. Usein julisteita taitetaan asiakkaidemme toimittaman oman kuvamateriaalin pohjalta, mutta esimerkiksi oheiseen julisteeseen olemme ottaneet myös valokuvan.
Valmiin, laaadukkaan materiaalin pohjalta työ on toki yleensä halvempaa, mutta usein on järkeä siinäkin, että hoidamme myös kamerahommat ennen taittoa ja grafiikkaa.
Tämän hetken visuaalisena trendinä on, että pelkistetyt designit toimivat parhaiten ja aika usein keskiössä on hyvä olla juurikin laadukas promokuva.
Esimerkki 2: Kansikuvat Spotifyyn
Aikanaan tehtiin paljon levun kansia, joissa olikin vielä useampi taittopinta. Nykyisellään tarvetta on lähinnä kansitaiteelle Spotifyyn ja muihin suoratoistopalveluihin. Usein varsin raa-astakin kuvamateriaalista on mahdollista tuottaa tähän tarkoitukseen sopivaa kansitaidetta.
Alla olevissa kansikuvissa on käytetty pohjana asiakkaan itse toimittamaa kuvamateriaalia.
Esimerkki 3: Käyntikortit
Käyntikortit ovat sitä kaikkein perinteisintä kauraa, mitä ikinä tulee suunniteltua. Ne ovat edelleen tärkeitä, vaikka usein tuntuukin kätevämmältä ottaa vain linkedin-kontakti talteen.
Nykyaikaisissa käyntikorteissa voi kuitenkin olla jotain muutakin kuin vain nimi, titteli ja puhelinnumero. Esimerkiksi QR-kortit ovat hyvin yleisiä ja todella käteviä. Niiden konversiota voidaan myös mitata.
Hinta?
Ketteryys ja kevyt kulurakenne kääntyvät hinnoittelussa asiakkaideni eduksi. Lisäksi teemme jonkin verran hommia myös pro bono.